در همین حال، مشاور رسانه ای گروه اخوان المسلمین مصر گفت: " سرنگونی مبارک" شعار اصلی مردم اعلام شده است و مردم خود را برای مقابله با مزدوران مبارک و اوباش اجیر شده از سوی حزب حاکم ملی مصر آماده کرده اند.
مردم اسکندریه مصر فردا یکشنبه را " روز شهید" نامگذاری کرده و خود را برای برگزاری تظاهرات میلیونی در این روز آماده می کنند.

گزارش خبرنگار العالم از اسکندریه حاکی است که از بلندگوهای مساجد، مردم این شهر برای شرکت در این تظاهرات میلیونی فراخوانده می شوند.

خبرنگار العالم تاکید کرد که ارتش مصر همچنان در مناطق مهم و راهبردی اسکندریه حضوری گسترده دارد.

این گزارش حاکی است که عصر امروز شنبه نیز هزاران معترض مصری در میدان سیدی جابر شهر اسکندریه تجمعی اعتراضی برگزار کرده و خواستار سرنگونی و محاکمه حسنی مبارک هستند.

مردم اسکندریه در گفت وگو با العالم تاکید کردند، به وعده های " احمد شفیق " که از سوی مبارک مامور تشکیل کابینه جدید شده است، اعتماد ندارندقرار است مردم شهرک ها و روستاهای اطراف اسکندریه فردا یکشنبه در تظاهرات میلیونی این شهر شرکت کنند.

در همین حال، مشاور رسانه ای گروه اخوان المسلمین مصر گفت: " سرنگونی مبارک" شعار اصلی مردم اعلام شده است و مردم خود را برای مقابله با مزدوران مبارک و اوباش اجیر شده از سوی حزب حاکم ملی مصر آماده کرده اند.

مشاور رسانه ای گروه اخوان المسلمین مصر با تاکید به اینکه مردم مصر بزودی سرنوشت مبارک را رقم می زنند، گفت که تصمیم گیر نهایی و فصل الخطاب آینده مصر ، مردم هستند.

" جمال نصار" روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، خاطرنشان کرد که در دوازدهمین روز از انقلاب مصر، مردم از خواسته اصلی خود ذره ای عقب نشینی نکرده و همچنان خواستار سرنگونی رژیم مبارک و محاکمه او و همدستانش هستند.

وی از اینکه " مبارک هنوز فریاد مردم مصر را نشنیده و برای باقی ماندن در راس قدرت دست وپا می زند و از همه ابزارهای خود استفاده کرده است، ابراز تاسف کرد " و گفت: مردم مصر تصمیم گرفته است که این نظام 30 ساله را از میان بردارد و نظامی دموکراتیک را جایگزین آن کند.

مشاور رسانه ای اخوان المسلمین بار دیگر هرگونه مذاکره این گروه با " عمر سلیمان " معاون مبارک را رد کرد و اظهار داشت: رژیم مبارک باید سرنگون شود و مردم مصر مصمم است تا این صفحه سیاه را برای همیشه از تاریخ خود حذف کند.

وی به " تلاش مذبوحانه" شبکه ها و رسانه های وابسته به رژیم مبارک برای القای اینکه اعتراضات مردم تمام شده و آنان تصمیم دارند به خانه ها بازگردند،هشدار داد و در عین حال تاکید کرد که مردم مصر تنها به سقوط رژیم مبارک و سرنگونی او رضایت می دهند و حاضر به ترک میدان التحریر نیستند.

جمال نصار در گفت وگو با العالم در باره انفجار لوله انتقال گاز مصر به رژیم صهیونیستی گفت: انفجار این لوله گاز نوعی اعتراض مردم مصر به روابط رژیم مبارک با صهیونیست ها است.

وی افزود: رژیم مبارک در حالیکه ملت محروم خود را فراموش کرده بود، تلاش می کرد تا با ارزانترین قیمت گاز مورد نیاز اسراییل را تامین کند.

نصار یکی از عوامل قیام مردم مصر را اعتراض به رژیم مبارک برای تاراج ثروت های مصر دانست.



نظر  

نوشته شده توسط طیبات در شنبه 89/12/7 ساعت 11:30 عصر موضوع | لینک ثابت